Maky divé, nespútané

Mak je zvláštny. Svojou sýtou farbou vykúka z vysokých tráv takmer na každom kúsku sveta a i keď je označovaný za burinu, dokonca Malému princovi Antoine de Saint-Exupéryho sa zdal oproti jeho ruži akýsi celý pokrkvaný a nedokonalý, pre mňa je iný. Jedovatý, no liečivý zároveň, jednoduchý v svojej kráse, len vysoká byľ a štyri korunné lupienky. Krehký a zraniteľný na dotyk, bezradný po odtrhnutí.




Donedávna som jeho jedinečnosť sledovala len spoza okna vlaku na ceste do nížinatej krajiny, kde študujem. V plnej rýchlosti mihajúce maky zlievali sa do dlhých červených pásov a ja som sa nevedela dočkať, kedy začne kvitnúť aj tu. U nás, severnejšie, všetko začína neskôr. Ale dočkala som sa.







A na sviatok, alebo len tak, prosím si namiesto tuctu ruží jeden mak.

9 komentárov:

  1. I love poppies and the creativity in your photos :)

    http://golovelife.blogspot.co.uk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ľúbivé fotky :)
    mak mi vždy pripomienie Makovú panenku...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ooo, áno! makové panenky sú neodmysliteľnou súčasťou aj mojich bezstarostných čias! :-)

      Odstrániť
  3. toto sú asi najkrajšie fotky divých makov, aké som kedy videla:) šikovná si!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Toto je ten najútešnejší koment, aký som kedy čítala! Ďakujem, Chérie. xxx

      Odstrániť
  4. tento post uplne milujem :) makovníčky krásne :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za milé úprimné slová. ❤